İran Türk taşımacılardan “yakıt fark ücreti” talep ediyor


irantir-jpg20140608104011

 

 

UND Başkanı Fatih Şener, İran’ın Türk taşımacılardan her bir sefer için tek yönde 750 dolar “yakıt fark ücreti” alınması İran dışında hiçbir ülkede yoktur. Bu kabul edilemez dedi.

 

 

Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) İcra Kurulu Başkanı Fatih Şener,  İran’ın, Türk taşımacılarından her bir sefer için tek yönde ortalama 750 dolar  “ yakıt fark ücreti” alındığını belirterek, “Türkiye’deyakıt pahalı İran’da ucuz’ denilerek fark ücreti alınması İran dışında hiçbir ülkede yoktur. Bu kabul edilemez” dedi.

 

UND’den yapılan açıklamaya göre,  İran’ın, Türk taşımacılarından her bir sefer için tek yönde ortalama 750 dolar  “yakıt fark ücreti” alması Gürbulak Sınır Kapısı’nda TIR şoförlerinin katıldığı bir eylemle protesto edildi.

 

Eylemde, UND İşletme Binası önünde toplanan Türk tır şoförleri, ellerinde “Haksızlığa One Minute”, “Eşitlik İstiyoruz”, “Durmak Yok Yola Devam” yazılı pankartlar taşıyarak ve “Yakıt Farkı Haksızlıktır” sloganı atarak çözüm istedi.

 

Eylemin ardından düzenlenen basın toplantısında konuşan UND İcra Kurulu Başkanı Fatih Şener, İran Cumhurbaşkanı Hasan Ruhani’nin, pazartesi günü Türkiye’ye yapacağı resmi ziyaret öncesi seslerini duyurmak amacıyla böyle bir eylemi gerçekleştirdiklerini belirterek, şunları ifade etti:

DİĞER HABERLER
Ruhr'da bir "İstanbul Efsanesi"

 

” Yakıt fiyatı İran’dan da ucuz olan Türkmenistan’da bizdenyakıt fark ücreti alınmazken, dönüş için deposunu Türkmenistan’dan dolduran ve İran’dan geçişte mazot almayan Türk taşımacılar bile İran’da 750 dolar fark ücreti ödemektedir. ‘Türkiye’de yakıt pahalı bizde ucuz’ denilerek fark ücreti alınması İran dışında hiçbir ülkede yoktur. Bu kabul edilemez. Her yıl binlerce İran aracı ülkesinden çok ucuza aldığı mazotla boş giriş yaptığı ülkemizden yüklerimizi almakta ve haksız kazanç sağlamaktadır. Ülkemize boş giren araçlar rahatça yükümüzü alıp götürürken, İran’a yük götüren Türk araçlarının yüzde 60’ı ülkemize boş dönmektedir. Bunun temel sebebi İran’nın navlunun yüzde 10’u kadar ceza alarak Türk araçları pahalılaştırmasıdır.”

 

Şener, İran ile sorunların ortadan kalkması için transit geçişte her iki ülkenin de aynı uygulamayı yapmasını, İran’da Türk taşımacılarından alınan yakıt fiyat farkının ve İran’dan yük almalarına engel olan yasanın kaldırılmasını talep ettiklerini belirterek, “Aksi halde ticaretin gelişmesi imkansız görünüyor. Haksızlığa son verilmezse Orta Asya taşımalarımız da yapılamaz hale gelecektir” değerlendirmesinde bulundu.    AA


8 Haziran 2014. 10:46
0 0 Oylar
Okuyucu puanı:
Abone ol
Bildir
guest

0 Yorum
Inline Feedbacks
Bütün yorumları gör
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
0
Düşünceleriniz bizim için önemlidir, lütfen yorum bırakınız.x