Keskinoğlu Yatırım ve Yeniliklere Doymuyor…


DSC_6813

SERDAR KONURALP

 

 

 

Kanatlı Sektörümüzün temel taşlarından Keskinoğlu Şirketler Grubu , 51,kuruluş yılında da ülkede ilk olarak geliştirdiği yeni ürünlerin yanı sıra yatırımlarını da hız kesmeden sürdürmeye başarı ile devam ediyor

 

Keskinoğlu cephesindeki yeni gelişmeler ile büyüklüğü 10 milyar doları bulan yumurta ve beyaz et sektöründeki son durumu basın emekçileri ile paylaşmak üzere, Keskinoğlu Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Üyesi ve Pazarlama Grup Başkanı Keskin Keskinoğlu’nun ev sahipliğinde bir iftar yemeği verildi.

 

7 Temmuz 2014 Pazartesi günü İstanbul Swissotel – Mimosa Salonu’da yapılan iftar yemeğinde basın mensuplarını bilgilendiren Keskinoğlu Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Üyesi ve Pazarlama Grup Başkanı Keskin Keskinoğlu şu açıklamalarda bulundu

DSC_6846

 

Organik yumurta, Organik tavuk ve ısıl işlem görmüş ürünlerde yüzde 100’e yaklaşan kapasite artışı gerçekleştirecek olan Keskinoğlu, yılsonunda organik ürün cirosunu ise 30 milyon TL’nin üzerine çıkaracak

51’inci yılında Brand Finance tarafından 143 milyon dolarlık değerle Türkiye’nin en değerli 35. markası olan Keskinoğlu, 2014’te 1,1 milyar TL ciro gerçekleştirecek. Uzun yıllardır perakende yumurta pazarında lider konumda olan ve 1 milyar adedi bulan üretimiyle yüzde 72’lik perakende payını koruyan Keskinoğlu, ısıl işlem görmüş piliç ürünleri de dahil 2014’de toplam 175 bin ton üretim yaparak piliç eti üretiminde de liderlik koltuğuna yerleşti ve pazar payını yüzde 12’ye ulaştırdı. Başta ısıl işlem görmüş piliç eti ve organik ürünler olmak üzere birçok alanda kapasite artışı gerçekleştirecek olan 2014’te 1,1 milyar TL ciro hedefleyen Keskinoğlu 50 milyon TL’lik yatırımı tamamlayacak

DİĞER HABERLER
Tezgahlar bahar meyveleriyle renklendi

 

DSC_6843

 

Irak’a kanatlı ihracatında maliyet katlandı

 

Irak’a yapılan ihacatta taşıma maliyetlerinin çok fazla arttığını, dile getiren Keskin Keskinoğlu, Erbil’den Bağdat’a 3 bin 500 dolar olan taşıma maliyetinin 8 bin dolara kadar çıktığını söyledi

 

 

Geçen yılı 1 milyar TL ciro ile kapatan Keskinoğlu, Irak’ta yaşanan olumsuz koşullara rağmen yüzde 10’luk bir ciro artışı hedefliyor. Irak’ın en büyük ihracatçısı olan şirketin Pazarlama Grup Başkanı Keskin Keskinoğlu, IŞİD saldırıları nedeni ile ihracatın 2 hafta sekteye uğradığını ancak sonrasında normal seyrine döndüğünü söyledi. Bu süreçte Irak’a taşıma maliyetlerinin çok fazla arttığını, dile getiren Keskinoğlu, Erbil’den Bağdat’a 3 bin 500 dolar olan taşıma maliyetinin 8 bin dolara kadar çıktığını dile getirdi.

 

Keskinoğlu, tüm bu sorunlara rağmen sektör ihracatının alternatif pazarlar sayesinde artmaya devam edeceğini belirterek “Sektörün ihracatı 1 milyar doları aştı. Bu yıl yüzde 10 büyüme bekleniyor. Irak’a ihracat da yavaş yavaş düzelmeye başladı. İhracattaki sorun 2 haftalıktı. Geçtiğimiz haftadan beri normale döndü. Ancak bu süreçte taşıma maliyetleri arttı. 200 tonluk bir TIR’ın taşıma maliyeti Manisa’dan Irak’a 4 bin dolar, Erbil’den Bağdat’a ise 3 bin 500 dolardı. Şimdi Erbil’den Bağdat’a 7-8 bin dolara kadar yükseldi” diye konuştu.

 

Irak’ta pazar lideri olan ve 75 ülkeye ihracat yapan Keskinoğlu, şirket, bu olumsuzluklar sonrası farklı pazarlara yönelme stratejisi izlemiş. Bu stratejiler ile bu yıl ihracatını yüzde 20 artırarak 100 milyon dolara çıkarmak istediklerini anlatan Keskinoğlu, “2013’te 85 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirmiştik. Şimdi Afrika’ya önem veriyoruz. Şimdi Gana, Angola ve Kongo gibi ülkelere öncelik verdik. Bölgeye ihracatımız 6 milyon doları. 15 milyon dolara çıkarmak istiyoruz” ifadelerini kullandı.

DİĞER HABERLER
Eğitim Yuvasında Tavuk Yetiştiriyorlar

 

AB’ye ihracata lobi engeli var

 

Keskinoğlu, sadece o bölge için yumurtadan kesilen tavuk üretimi gerçekleştiriyor. 990 milyonluk nüfusa sahip bölgede çoğu ülkede pazar, daha önce sömürgesi oldukları Fransa ve Hollanda gibi ülkelerin elinde. Keskinoğlu, bunun üstesinden gelmek içinde kendi ekibini bölgeye göndererek direk satış stratejisini izlediklerini, bu şekilde fiyat dengesini koruduklarını anlattı. Keskinoğlu, AB’ye ihracatın ise tüm şartların yerine getirilmesine rağmen lobi nedeni ile ilerleyemediğini söyledi.

 

 

2014’te organik pazarın % 65’ini tek başına karşılayacak

 

 

Entegre tesisler arasında Türkiye’nin ilk ve tek organik tavuk üreticisi olan Keskinoğlu, büyüklüğü 40 milyon TL’ye ulaşan organik yumurta ve tavuk pazarında 2014’de 25 milyon TL ciro gerçekleştirmeyi hedefliyor. Her yıl ortalama yüzde 30 büyüyen organik pazardaki tüketici taleplerini karşılamak için 5 milyon TL yeni yatırımı devreye alacak olan Keskinoğlu, organik yumurta ve piliç eti üretimini yüzde 100’e varan oranda artıracak.

unnamed

Türkiye’de bir ilk daha: Tavuk suyu ve konserve piliç fileto üretimi…

 

Tüketicileri için yıllardır sağlıklı ürünler geliştiren Keskinoğlu, şimdi de doğal, katkısız ve glüten içermeyen tavuk suyu üretimine başladı. Tavuk etinin sadece suyla kaynatılmasından elde edilen ürün 360 ml.’lik teneke ambalajlarda satışa sunuluyor.

 

 

 

Keskinoğlu’nun Türkiye pazarına sunduğu diğer bir ilk ise yüzde 100 piliç göğüs etinden üretilen Keskinoğlu Fileto Fit.  80 gr’lık. konserve teneke ambalajda 3’lü olarak satışa sunulan ve yemeye hazır halde olan ürün, soya sosuyla harmanlanarak üretiliyor. Keskinoğlu’nun Haziran ayında piyasaya sürdüğü bu 2 yeni ürün için yaptığı yatırım ise 5 milyon TL’yi buldu.

DİĞER HABERLER
Beşiktaş'ın stadının adı Vodafone Park oldu

 

Türkiye piliç ve yumurta ihracatı % 10 dolayında artarken Keskinoğlu ihracatını yaklaşık % 20 artıracak…

 

Sektörün 2013’te 388 bin 423 ton piliç eti ve 4 milyar 487 milyon adet de yumurta ihracatı gerçekleştirdiğini belirten Keskinoğlu Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Üyesi ve Pazarlama Grup Başkanı Keskin Keskinoğlu, “2014 yılının ilk 5 ayında yapılan toplam piliç eti ihracatı geçen seneye göre yüzde 13 arttırarak 171 bin 654 tona, yumurta ihracatı da yüzde 12 artarak 2 milyar 22 milyon adede yükseldi. Umuyorum ki ihracatta bu yükselen ivme istikrarlı bir şekilde devam eder ve 2014 sonunda sektörümüzün ihracatı yüzde 10 – 15 arasında artış gerçekleştirir. Biz Keskinoğlu olarak ise 2013’te 86 milyon dolar olan ihracatımızı 2014 yılında 100 milyon doların üzerine çıkarmayı amaçlıyoruz” dedi.

 

Keskinoğlu Salam tenekeye girdi, şarküteri ihracatı yüzde 15 arttı

 

2014’te ısıl işlem ve şarküteri ürün gurubunda % 50 kapasite artışı yapacak olan Keskinoğlu, günlük 120 bin kg olan pişmiş ürün üretimini 180 bin kg çıkaracak. Orta Doğu, Afrika Ülkeleri, Türki Cumhuriyetler için ömrü 2 yıl olan teneke salam üretimine başlayan Keskinoğlu, bu ürünün de etkisiyle ısıl işlem görmüş piliç eti ihracatını yüzde 15 artıracak.

 

FiletoFit 300 pxl.k (1)

 

 

 

 


8 Temmuz 2014. 12:09
0 0 Oylar
Okuyucu puanı:
Abone ol
Bildir
guest

0 Yorum
Inline Feedbacks
Bütün yorumları gör
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
0
Düşünceleriniz bizim için önemlidir, lütfen yorum bırakınız.x