Konteynırla ihracatın yanına e-ihracat eklenecek


Ege Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Erkan Zandar, bir konteynır ürünü ihraç etmek ile, bir çift ayakkabıyı ihraç etmenin farklı donanım gerektirdiğini Ege Bölgesi’nde bu anlamda farkındalık yaratmayı amaçladıklarını söyledi.

 

E-ticaretin her yıl ortalama yüzde 25 büyüdüğü bilgisini veren Zandar, bugün Türkiye’nin e-ihracatı 500 milyon doları aştı. Toplam ihracat içinde binde 3 paya sahip olan e-ihracatın 2023’e kadar yüzde 5’e çıkacağı öngörülüyor. E-ihracat trenini kaçırmamak için harekete geçtik” diye konuştu.

 

E-ticaret 5 trilyon dolara koşuyor 

Dünyada 2014 yılında 1.3 trilyon dolar seviyelerinde olan e-ticaret hacminin 2018’de 2.8 trilyon dolara ulaştığının altını çizen Zandar, e-ticaret rakamının 2019 yılı sonunda 3.5 trilyon doları aşmasının beklendiğini, 2021 yılında ise; global e-ticaret hacminin 5 trilyon dolara yaklaşacağının öngörüldüğünü dile getirdi.

Ege Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Üyesi Halil Gündoğdu, hem ticaret, hem de üretim yapan firmaların e-ihracat konusuna odaklanması gerektiğini dile getirdi. Gündoğdu, “Gelişmiş ülkelerde toplam alışverişin içinde e-ticaretin payı yüzde 15’e ulaştı ve her geçen gün artıyor. Bizim de daha gidecek çok yolumuz var” diye konuştu.

Diğer Haberler:
DHL İzmir E-İhracat Konferansı 25 Mart Pazartesi günü İzmir’de gerçekleşecek

 

Türkiye 1,2 trilyon dolarlık e-ticaret pazarının tam ortasında

Türkiye’nin toplam ihracatında e-ihracatın payının binde 3 seviyesinde olduğunu ve 500 milyon doları aştığını ifade eden World E-commerce Forum Başkanı Ömer Nart, “Türkiye’nin e-ihracatında ilk sırada ‘hazır giyim ve tekstil ürünleri’ yer alıyor. Tekstili ‘kozmetik’, ‘anne-bebek’, ‘otomotiv-yan sanayi’ ve ‘elektronik ürünler’ takip ediyor” dedi.

 Türkiye ekonomisinin büyümesinde e-ihracatın kilit bir rol üstlendiğini belirten Ömer Nart şunları aktardı: “Türkiye, 831 milyar dolarlık e-ticaret hacmine sahip Asya ile 346 milyar dolarlık Avrupa arasında yer alıyor. Ülkemiz bu iki büyük kıta arasında yeni bir merkez olarak e-ihracat hacmini kolayca artırabilir. Bu amaçla sadece Türkiye’de değil tüm dünyada e-ihracatın önemli paydaşlarını bir araya getirip E-ihracat konferanslarıyla üretici ve perakendecileri bilgilendirmeyi bir görev biliyoruz.”


Yazan - 4 Nisan 2019. Kategori MANŞET, EKONOMİ. Bu yazıya yapılan yorumları takip edebilirsiniz RSS 2.0. Bu yazıya yorum yapabilir ve geri izlemede bulunabilirsiniz
0 0 Oy
Okuyucu puanı
Abone ol
Bildir
guest
0 Yorum
Inline Feedbacks
Bütün yorumları gör
0
Düşünceleriniz bizim için önemlidir, lütfen yorum bırakınız.x
()
x