Marmarabirlik’in hedefi büyük


siyahzeytin1

 

 

Kampanya kapsamında en az 40 bin ton zeytin almayı hedefleyen Marmarabirlik,
alım miktarını 36 bin tonlar seviyesinde gerçekleştirdi.

 
BURSA (DÜNYA) – 2015-2016 iş yılı ürün alım kampanyası kapsamında, en az 40 bin
tonluk ürün alımı hedefleyen Marmarabirlik, önümüzdeki günlerde üretici
havuzlarından ürün alımına başlayacak.

 

Marmarabirlik Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa, 26 Ekim’den bugüne kadar 185
milyon TL bedel karşılığında 36 bin 600 ton ürün alındığını belirterek, “Kampanya
kapsamında en az 40 bin ton zeytin almayı hedeflediğimizi açıklamıştık. Rekolte
beyanının yüzde 50’sini tamamlamayan ortak sayımızın fazla olmasından dolayı
kampanya sonuna gelmiş olmamıza rağmen alım miktarımız 36 bin tonlar seviyesinde
gerçekleşmiştir. Bundan dolayı da Marmarabirlik’in alım planı sekteye uğramıştır”
dedi. Asa, önümüzdeki yıl satış rakamlarının 40 bin tonlar bandında kalabilmesi için
düzenli bir alım ve satış planı uygulanması gerektiğine işaret ederek, “Doğal iklim
koşullarından dolayı halk arasında ürünün ‘kıvırcık’ denilen bir durumda olduğunu,
üreticinin de kıvırcık ürünü kendi havuzunda değerlendirdiğini görmekteyiz. En az 40
bin ton ürün alım hedefimize ulaşabilmek amacıyla önümüzdeki günlerde üreticinin
havuzundan zeytin almayı planlamaktayız. Daha çok ürün almak Marmarabirlik’in
satışlarına da fayda sağlayacak olup, en kısa zamanda alımlara başlanacaktır” diye
konuştu.

“Rekolte beyanını doldurana limit artışı”

 

Marmarabirlik’te bu yıl kotasız alıma ve ürün alım fiyatlarında yüzde 75’e varan artışa
rağmen rekolte beyanının yüzde 50’sini teslim etmeyen çok sayıda üretici ortak
olduğuna dikkati çeken Asa, beyan ettiği ürün miktarının 50’sini tamamlayan
ortaklara gübre ve zirai ilaç kredisinde limit artışı yapılacağını ifade etti. Asa, “Beyan
ettiği ürünün yüzde 50’sini teslim etmeyen ortakların ise ortaklık yükümlülüklerini yerine
getirmediklerini, dolayısıyla gübre ve zirai ilaç artışından faydalanamayacaklarını
kaydetti. Asa, önümüzdeki yıllarda yapılacak kar payı dağıtımının da yine ortakların
teslim ettiği ürün miktarına göre belirleneceğini vurgulayarak, ürün teslimatı az olan
ortakların kar payının da düşük olacağını bildirdi.

Toplam 100 milyon liralık ödeme

 

Hidamet Asa, Marmarabirlik’in 2015-2016 ürün alım kampanyası için yaklaşık 200
milyon TL’lik bütçe ayırdıklarını da belirterek, “Marmarabirlik, bu kampanya
döneminde geçtiğimiz yıla göre çok daha fazla miktarda ödeme yapmaktadır.
Üretici ortaklarımıza 25 Aralık Cuma günü (yarın) yapılacak dördüncü dilim ödeme ile
birlikte toplam 100 milyon TL ödeme yapılmış olacaktır. Kampanya kapsamında
üreticiye ürün bedellerinin yüzde 60’ı peşin ödenmiş olup, geriye kalan yüzde 40’lık
dilimi ise Marmarabirlik’in imkanları çerçevesinde en kısa zamanda kredi
kullanmadan ödemeyi hedeflemekteyiz” ifadelerini kullandı.


Yazan - 25 Aralık 2015. Kategori MANŞET, GIDA. Bu yazıya yapılan yorumları takip edebilirsiniz RSS 2.0. Bu yazı yoruma kapalı fakat geri izlemeye açık
0 0 Oylar
Okuyucu puanı
Abone ol
Bildir
guest
0 Yorum
Inline Feedbacks
Bütün yorumları gör
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
0
Düşünceleriniz bizim için önemlidir, lütfen yorum bırakınız.x
()
x