Perakende satış hacmi bir önceki aya göre %0,2 azaldı


yiyecek_icecek_hizmetleri3

 

Perakende Satış Hacim Endeksi, Haziran 2016

 

Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi 2016 yılı Haziran ayında bir önceki aya göre %0,2 azaldı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları %0,2 azaldı, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) %0,5 azaldı, otomotiv yakıtı satışları %0,5 arttı.

 

Gıda dışı sektörlerin bir önceki aya göre değişimi incelendiğinde; bilgisayar, kitap ve iletişim aygıtları satışları %0,3 arttı, elektrikli eşya ve mobilya satışları %4,1 azaldı, tekstil, giyim ve ayakkabı satışları %1,1 arttı, tıbbi ürünler ve kozmetik satışları %3,0 arttı, posta veya internet üzerinden satışlar ise %6,2 arttı.

 

Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış perakende satış hacim endeksi (2010=100), Haziran 2016

1
Perakende satış hacmi bir önceki yılın aynı ayına göre %1,7 arttı

Takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi 2016 yılı Haziran ayında bir önceki yılın aynı ayına göre %1,7 arttı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları %0,8, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) %2,2 arttı, otomotiv yakıtı satışları %1,7 arttı.

Gıda dışı sektörlerin bir önceki yılın aynı ayına göre değişimi incelendiğinde; bilgisayar, kitap ve iletişim aygıtları satışları %7,3 azaldı, elektrikli eşya ve mobilya satışları %9,1 arttı, tekstil, giyim ve ayakkabı satışları %9,6 arttı, tıbbi ürünler ve kozmetik satışları %3,7 arttı, posta veya internet üzerinden satışlar ise %13,5 azaldı.

Takvim etkilerinden arındırılmış perakende satış hacim endeksi (2010=100), Haziran 2016

2
Perakende ciro bir önceki aya göre %0,1 arttı

Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende ciro 2016 yılı Haziran ayında bir önceki aya göre %0,1 arttı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları %0,8 arttı, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) %0,1 azaldı, otomotiv yakıtı satışları %0,4 azaldı.

Perakende ciro bir önceki yılın aynı ayına göre %8,1 arttı

Takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende ciro 2016 yılı Haziran ayında bir önceki yılın aynı ayına göre %8,1 arttı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları %9,0, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) %12,7 arttı, otomotiv yakıtı satışları %1,8 azaldı.

3

Perakende satış hacim ve ciro endeksleri (2010=100), Haziran 2016

Perakende satış hacmi bir önceki çeyreğe göre %0,2 azaldı

Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi 2016 yılı II. çeyreğinde bir önceki çeyreğe göre %0,2 oranında azaldı. Takvim etkilerinden arındırılmış perakende satış hacmi ise bir önceki yılın aynı çeyreğine göre %2,1 oranında arttı.

4

Perakende ciro bir önceki çeyreğe göre %1,2 arttı

Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende ciro 2016 yılı II. çeyreğinde bir önceki çeyreğe göre %1,2 oranında arttı. Takvim etkilerinden arındırılmış perakende ciro ise bir önceki yılın aynı çeyreğine göre %7,9 oranında arttı.

 

 

 

 

 

 

 


Yazan - 9 Ağustos 2016. Kategori MANŞET, EKONOMİ. Bu yazıya yapılan yorumları takip edebilirsiniz RSS 2.0. Bu yazı yoruma kapalı fakat geri izlemeye açık
0 0 Oylar
Okuyucu puanı
Abone ol
Bildir
guest
0 Yorum
Inline Feedbacks
Bütün yorumları gör
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
0
Düşünceleriniz bizim için önemlidir, lütfen yorum bırakınız.x
()
x