Türkiye’nin 2002’de Aldığı Dersi Dünya Yeni Öğreniyor


ABD Dışişleri Bakan Yardımcısı Jose Fernandes, Türkiye’nin 2000’li yılların başlarında uygulamaya koyduğu ekonomik reformlar sayesinde dünyada 17. büyük ekonomi olmayı başardığını belirterek, “Türkiye’nin 2002’de öğrendiği dersi dünyanın geri kalanı bugün öğreniyor.” dedi.

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi, çeşitli temas ve ziyaretler için Türkiye’de bulunan ABD Dışişleri Bakan Yardımcısı Jose Fernandes’i, Ankara Sheraton Oteli’nde öğle yemeğinde ağırladı. Yemekte konuşan Jose Fernandes, Türk ekonomisinin dinamiği ve Türkiye’nin sahip olduğu potansiyelden çok mutlu olduğunu söyledi.

Türkiye’nin son yıllardaki ekonomik büyümesinin çok etkileyici olduğunu vurgulayan Fernandes, 1990’lar ve 2001’deki ekonomik reformların uygulamaya konulması sayesinde Türkiye’nin dünyadaki 17. büyük ekonomi olmayı başardığını belirtti. Türkiye’nin uluslararası iktisadi toplumun bir parçası olarak gittikçe daha fazla rol üstlendiğine değinen ABD Dışişleri Bakan Yardımcısı, bugün Türkiye’nin G-20 sisteminde anahtar bir oyuncu olduğunu, aynı zamanda Afrika ve Ortadoğu ülkelerine de model teşkil ettiğini bildirdi. “Türkiye olduğu yerde kalma niyetinde değildir, beni etkileyen de budur.” diyen Fernandes, Türkiye’nin 17’ncilikte mutlu olmadığını, 2023 yılında dünyanın ilk 10 büyük ekonomisine girmek gibi önemli bir hedef koyduğunu söyledi.

Fernandes, Türkiye’nin büyümesinin ABD açısından da önemli olduğunu vurguladı. Türkiye’nin ABD’li yatırımcılar için çok etkileyici bir ülke olduğuna işaret eden Fernandes, vergi denetimi, iş başlangıçlarındaki karmaşık işlemlerin ABD’li yatırımcıların üzerinde durduğu noktalar olduğunu söyledi. Fernandes, birkaç ay içerisinde ABD’den gelecek işadamları topluluğunun da Türkiye’deki yenilenebilir enerji sektöründeki yatırım fırsatlarını inceleyeceğini belirtti. TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi de TİM olarak ABD ile ilişkilere büyük önem verdiklerini ifade ederek, “Tüm ihracatçılarımız ABD ekonomisindeki gelişmeleri yakından izliyor.

İhracatçılarımız, ABD’yi çok önemli hedef pazar olarak görüyorlar. Biz de buradan yola çıkarak ABD ile ticaretimizi artırmak için büyük çaba sarf ediyoruz. Hedefimiz, potansiyelinin altında olduğunu düşündüğümüz ticaret ve özellikle yatırım ilişkilerini geliştirmek.” şeklinde konuştu.


Yazan - 5 Ekim 2011. Kategori EKONOMİ. Bu yazıya yapılan yorumları takip edebilirsiniz RSS 2.0. Bu yazı yoruma kapalı fakat geri izlemeye açık
0 0 Oylar
Okuyucu puanı
Abone ol
Bildir
guest
0 Yorum
Inline Feedbacks
Bütün yorumları gör
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
0
Düşünceleriniz bizim için önemlidir, lütfen yorum bırakınız.x
()
x