Vergi dairelerine bankacılık modeli geliyor


88202

 

 

Vergi daireleri artık bankalar gibi tek tip olacak, mükellef memnuniyetini gözetecek ve proaktif
çalışacak

Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, vergi dairelerinin hizmet odaklı bir anlayışla şubelere
dönüşeceğini belirterek, bankacılık modelini esas alan çalışmaların başladığını bildirdi. Bakan
Şimşek, bir ilde onlarca vergi dairesinin bulunduğunu, buralardaki büyük hizmetlerin tek çatı
altında toplanacağını söyledi.

 

Söz konusu dairelerde yapılan rutin birçok işlemin şubeler aracılığıyla gerçekleştirileceğini ifade
eden Şimşek, bu sistemin devrim niteliği taşıdığını, pilot uygulamanın da 2015 yılı içerisinde
Eskişehir’de başlayacağını ifade etti.

 

Bakan Şimşek, yeni model ile vatandaşların, vergi ödemek, borçlarını sorgulamak, beyanname
vermek ve ”borcu yoktur” yazısı gibi işlemlerini söz konusu şubelerde sıra beklemeden
yapılacağını bildirdi.

 

‘Nerede ihtiyaç varsa, şubeler oralara açılacak’

 

Yeni modele ilişkin detayları da paylaşan Şimşek, vergi dairelerinin bankalar gibi tek tip
olacağını, mükellef memnuniyetini gözeteceklerini ve proaktif çalışacaklarını söyledi.

 

Söz konusu şubelerin, nüfusun ve ekonomik aktivitelerin fazla olduğu yerlerde açılacağını, bu
sayede hizmetin, vatandaşın ayağına gideceğini anlatan Şimşek, şunları kaydetti:

 

“Öncelikle, bu şubeler bankalardaki gibi birbirinin aynı olacak. Bankolardan renklere ve
yapılacak işlemlere kadar hepsi bir düzende olacak. Bu da vatandaşların işlerini daha rahat
yapmalarını sağlayacak. Ayrıca, açılacak şubeler için nüfus ve ekonomik aktivite dikkate
alınacağından, vatandaşın hizmete ulaşımı da daha kolay olacak. Örneğin, bu şubeler büyük bir
alışveriş merkezinde olabilecek. Nerede ihtiyaç varsa, şubeler oralara açılacak.

Vatandaşımızın hizmet alacağı bu noktaların sayısı da bu anlayışa göre ayarlanacak.
Lokasyonu uygun olmayan vergi daireleri gerekirse kapatılacak, bunların yerine daha verimli
çalışacak şubeler açılacak. Bu sayede vergiye uyum artırılacak, hem vatandaş hem de idare
gereksiz maliyetlerden kurtulacak, vergi dairelerinde uzmanlaşma artacak, zaman ve maliyet
tasarrufu sağlanacak.”

 

‘Tüm işlemler elektronik ortamda’

 

Öte yandan, yeni modelle bir tasarruf aracına daha kavuşacaklarını dile getiren Şimşek, vergi
dairesi başkanlıkları ve şubelerde bundan sonra tüm işlemlerin elektronik ortamda yapılacağını
bildirdi.

 

Şimşek, söz konusu şubelere gelen bir evrakın anında dijital ortama taşınacağını, bu sayede
hem büyük yekun tutan kağıt masrafından kurtulunacağını hem de işlemlerin daha hızlı ve etkin
yapılabileceğini söyledi.

 

Yeni sistemle, adres değişiminden kaynaklı sorunların da ortadan kalkacağını aktaran Şimşek,
önemli işlemler il içerisindeki tek merkezden yapılacağı için vatandaşların, işlemlerini farklı vergi
dairelerinde takip etme yükünden kurtulacağını ifade etti.

 

‘İletişim araçları daha aktif kullanılacak’

 

Bunların yanı sıra, mükelleflerin vergi bilincinin arıtılması ve iletişim olanaklarının daha aktif
kullanılması amacıyla da yeni birimlerin oluşturulacağını belirten Şimşek, “Burada da
teknolojinin tüm imkanlarını kullanarak, mükelleflerimizin memnuniyetini artırmayı amaçlıyoruz.
Şubeler aracılığıyla hizmet zaten vatandaşımızın ayağına gidecek ama dileyenler, bazı
işlemlerini de yine bankacılık sisteminde olduğu gibi telefon veya internet aracılığıyla
yapabilecek” diye konuştu.

 

Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, bu sayede de fiziksel mekanlardaki işlem yoğunluğunu
azaltacaklarını, vatandaşa daha etkin hizmet verileceğini ve vergiye uyumun artırılacağını
söyledi. AA


Yazan - 28 Aralık 2014. Kategori MANŞET, EKONOMİ. Bu yazıya yapılan yorumları takip edebilirsiniz RSS 2.0. Bu yazı yoruma kapalı fakat geri izlemeye açık
0 0 Oy
Okuyucu puanı
Abone ol
Bildir
guest
0 Yorum
Inline Feedbacks
Bütün yorumları gör
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
0
Düşünceleriniz bizim için önemlidir, lütfen yorum bırakınız.x
()
x