Yemeksepeti son bir yılda yüzde 69 büyüdü


175119

 

2016’nın ilk yarısında önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 69 büyüyen Yemeksepeti’nin restoran sayısı yüzde 25, kullanıcı sayısı yüzde 38 arttı

 

 

 

Yemeksepeti, Haziran 2016 itibariyle geçtiğimiz bir yıldaki performansıyla ilgili önemli veriler paylaştı. Buna göre, 15’inci yılında Yemeksepeti, geçen bir yıllık dönemde yüzde 69 büyüdü. Yemeksepeti’nin kullanıcı sayısı da 5,2 milyonu geçti.

 

Eve yemek siparişlerinin yüzde 85’ten fazlası halen telefonla veriliyor

 

Yemeksepeti Pazarlama Direktörü Barış Sönmez Yemeksepeti’nin bugün gelmiş olduğu hacme rağmen, pazardaki potansiyelin çok daha büyük olduğunun altını çizdi: “Bugün Türkiye’de eve yemek siparişinin yüzde  85’ten fazlası halen telefonla veriliyor. Yemeksepeti online tarafta en yüksek paya sahip olsa da, eve sipariş alanında halen büyük bir pazar var. Dolayısıyla büyüme hızımızın devam edeceğini öngörüyoruz.

 

Restoran sayısı yüzde 25, kullanıcı sayısı yüzde 38 arttı

 

Yemeksepeti’nde 2016’nın Haziran ayı sonunda en az bir kez sipariş almış restoran sayısı 13 bin 260. Bu rakam geçtiğimiz yıla göre yüzde 25 artmış durumda. Restoran sayısı büyürken içerideki çeşitlilik de artıyor; satış ekibinin yoğun çabası ile mutfak ve yemek çeşitleri her gün genişliyor. Bugün Yemeksepeti’nde  dondurmacıdan Thai yemeklerine kadar 60’a yakın farklı mutfağa ait lezzetleri, her bütçeye uygun restoran alternatiflerinden istediğinizi seçerek tadabiliyorsunuz.

DİĞER HABERLER
Sürdürülebilir tarım, pandemide kilit rol oynadı

 

Yemeksepeti kullanıcılarının sayısı da oldukça hızlı büyüyor. Haziran ayı itibarıyla geçtiğimiz yıla göre yüzde 38 artmış durumda. Bugün 5,2 milyonu bulan kayıtlı kullanıcı sayısıyla Yemeksepeti, Danimarka, Finlandiya ya da İrlanda’nın nüfusu kadar büyük bir aile.

 

Restoran başına ciro artışı yüzde 36 oldu

 

Pazarlama Direktörü Sönmez, farklı rakamların bir arada değerlendirildiğinde, çalıştıkları restoranların ciro artışına da işaret ettiğini belirtiyor: “Yemeksepeti’nin kullanıcı sayısı ve cirosunun büyüme oranı restoran sayısındaki büyüme oranından daha yüksek. Bu da bize restoran başına düşen satış rakamlarının da arttığını gösteriyor. Yine geçen yıla göre Yemeksepeti ile çalışan bir restoranın ciro artışı ortalama yüzde 36. İş ortağımız olarak gördüğümüz restoranlara işlerini daha hızlı büyütebilmeleri için pazarlama ve operasyon anlamında destek veriyoruz”

 

Mobil uygulamaları 4,5 milyon kez indirildi

 

Mobil taraf da Yemeksepeti’nin büyümesine büyük katkı sağlıyor. Firmanın uygulamaları şu anda toplam 4,5 milyon kez indirilmiş durumda. Altı yıldan bu yana mobil yatırımlarını durmadan sürdüren sitenin mobil siparişlerin 2015’in ilk yarısına göre büyüme oranı ise yüzde 75’e yakın. Bugün toplam siparişlerin yüzde 61’i mobilden geliyor.

 

DİĞER HABERLER
Trans Yağlara Yasak Geliyor

Barış Sönmez, “Türkiye’de toplam online alışverişin yüzde 20’si civarının mobilden yapıldığı düşünüldüğünde, teknolojiyle iç içe yaşayan kullanıcılarımıza, onları ikna edecek şekilde ulaştığımızı görüyoruz” diyor.


8 Ağustos 2016. 14:29
0 0 Oylar
Okuyucu puanı:
Abone ol
Bildir
guest

0 Yorum
Inline Feedbacks
Bütün yorumları gör
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
0
Düşünceleriniz bizim için önemlidir, lütfen yorum bırakınız.x