YUM-BİR: “Üretici fiyatı ile marketlerin satış fiyatı arasındaki yüksek kâr marjı düşürülmelidir”


9-12 Aralık 2021 tarihleri arasında beşincisi gerçekleşen Yumurta Zirvesi‘nin ardından bir sonuç bildirgesi yayınlayan Türkiye Yumurta Üreticileri Merkez Birliği (YUM-BİR), yumurta ve yumurta fiyatları ile ilgili kamuoyunda konuşulan pek çok dedikoduya ve iddiaya açıklık getirdi.

Türkiye YUM-BİR Başkanı İbrahim AFYON

Yapılan açıklamada yumurtacılık sektörünün en önemli maliyet kaleminin yem olduğunu belirten YUM-BİR Başkanı İbrahim Afyon diğer maliyet unsurları olan; lojistik, ambalaj, civciv, enerji ve işçilik gibi giderlerin de önemli bir şekilde arttığının altını çizdi.

Sektörün pandemi nedeni ile %7,5 zarar etmesine rağmen üretime sekmeden devam ettiğini söyleyen İbrahim Afyon; girdi fiyatlarının artmaya devam etmesi halinde bunun yumurta fiyatlarına da yansıyacağını belirterek özellikle yumurtanın marketlerde yüksek kâr marjı beklentisi ile satılması durumunun düzenlenmesi gerektiğini belirtti.

İbrahim Afyon ayrıca sektörün ulaşılması en kolay protein kaynağı olan yumurtanın üreticiler tarafından maliyetlerin bile altında ürettiğini ve satıldığına dikkat çekerek sektörün üzerine düşen görevi yaptığını söyledi. Afyon ayrıca tüketicinin daha uygun fiyatlar ile yumurta tüketebilmesi için devlet desteğinin de çok önemli olduğunu vurguladı.

Türkiye YUMBİR:

500’ün üzerinden üyesi olan 12 adet Yumurta Üreticileri Alt Birliğinin bir araya gelerek, Tarım ve Orman Bakanlığı’nın orayı ile 2006 yılında kurulan Türkiye YUM-BİR, Türkiye’de kamu nezdinde kabul edilen tek temsilcidir. Uluslararası Yumurta Komisyonu’nda (International Egg Comission-IEC) Türkiye’yi üye ülke nezdinde temsil etmektedir.

DİĞER HABERLER
Dört “e” İstanbul’da konuşulacak!

17 Aralık 2021. 13:03
0 0 Oylar
Okuyucu puanı:
Abone ol
Bildir
guest

0 Yorum
Inline Feedbacks
Bütün yorumları gör
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
0
Düşünceleriniz bizim için önemlidir, lütfen yorum bırakınız.x