Anadolu Ajansı’nın multimedya ürünleri tanıtıldı


aa_multimedya-jpg20140120132021

AA’nın multimedya paketleriyle internet siteleri her gün binlerce fotoğraf ile video arasından seçilip montajlanan haber bültenleri ve kısa belgesellere ulaşabilecek.

Anadolu Ajansı’nın “web video haberleri”, “web belgeselleri” ve “web foto galerileri”ni içeren multimedyapaketleriyle, internet siteleri her gün binlerce fotoğraf ile video arasından seçilip montajlanan haber bültenleri ve kısa belgesellere ulaşabilecek.

 

Anadolu Ajansı’nın (AA) yayına hazır video haberleri, kısa belgeseller ve fotoğraf galerilerinden oluşanmultimedya paketi, Grand Cevahir Hotel’de internet medyası temsilcilerinin katılımıyla düzenlenen toplantıda tanıtıldı.

 

AA Genel Müdür Yardımcısı Çağatay Çulcuoğlu, toplantıda, Anadolu Ajansı’nın geldiği noktaya ilişkin şu bilgileri verdi:

“Günlük haber üretimi 1.500 civarında. Uluslararası ajanslarla, dağıtım kanallarıyla yaptığımız anlaşmalara bağlı olarak bugün AA’nın fotoğrafları dünyanın her türlü mecrasında, Washington Post’tan tutun Le Monde’a, El Pais’ten farklı gazetelere kadar hem dijital ortamlarda hem de gazetelerde kullanılıyor. AA olarak günde yaklaşık 1.900 adet fotoğraf üretiyoruz. Reuters’i yakaladık ve geçtik. Videoda daha yapmamız gereken çok iş var, ancak AFP’yi geçtiğimiz görünüyor. AA, şu anda Boşnakça, Arapça, İngilizce, Rusça, Türkçe dillerinde ve Kürtçe’nin 2 lehçesiyle 6 dilde yayın yapıyor.”

 

Dünyada 240 haber ajansı bulunduğunu kaydeden Çulcuoğlu, “Amacımız 2020 yılı itibariyle AA’nın 100’üncü yılında dünyadaki ilk 5 en etkin uluslararası haber ajansından birisi olmak” dedi.

 

Çulcuoğlu, 6 bölgede yapılanmaya giden AA için Türkiye, Avrupa ve Ortadoğu’daki en büyük haber ajansı denilebileceğini söyledi.

 

Gazetelerin reklam gelirleri düşerken, dijital mecrada reklam gelirlerinin artırmaya çalıştığına değinen Çulcuoğlu, ABD’de internet ve akıllı telefonlardan gelen gelirlerde artış gözlendiğini dile getirdi.

 

Çulcuğlu, AA’nın multimedya hizmeti kapsamında “web video haberleri”, “web belgeselleri” ve “web foto galerileri” uygulamalarının bulunacağını belirterek, “Ürünlerimizin dünyada bir çok örneği var. Anadolu Ajansı olarak Türkiye’deki medyanın önünü açmak, yeni fikirlerle gelmek, daha uluslararası boyutta fikir paylaşımında bulunmak, dünyadaki uygulamaları Türkiye’ye getirmek istiyoruz” dedi.

 

Soruları yanıtlarken Çulçuoğlu, oluşturulacak ürünlerde geri bildirimlerin önemli olduğunu, gelecek yorumlara, maliyete ve internet medyasının kullanımına bağlı olarak fiyat politikasına gidileceğini bildirdi.

 

“Yeni nesil gazetecilik üzerine daha da çalışmak ve derinleşmek istiyoruz”

 

AA Görsel Haberler Yayın Yönetmeni Ahmet Sel de geçen yıllarda video ve fotoğraf konusunda atılımlar gerçekleştiren Anadolu Ajansı’nın Paris, Londra, Moskova, Roma, Milano, Madrid ve New York gibi dünyanın önemli şehirlerinde foto muhabiri bulundurduğuna işaret ederek, “Uluslararası çaptaki yayılmamız, doğrudan doğruya hem video hem de fotoğraf anlamında paketlerimizin içeriğini etkileyecek olan gelişmelerdir” dedi.

 

 

Anadolu Ajansı fotomuhabirleri tarafından çekilen fotoğrafların dünya basınında nasıl göründüğüne dair yayınlanan fotoğraflardan örnekler sunan Sel, “Uluslararası bir takım anlaşmalarımız var. Bunların başında Getty Images geliyor. İspanya’dan Contacto, Almanya’dan DPA, İspanyol ülkelerinde faaliyen gösteren Scanpix ile anlaşmalarımız var. Bunlarla çalıştığımız zaman fotoğrafları anında basına yansıtıyorlar” diye konuştu.

 

Sel, dünya çapında yayınlanan fotoğrafların Anadolu Ajansı markasının da yaygınlaşmasını sağladığını belirterek, multimedya paketiyle ilgili şu bilgileri paylaştı:

“Web belgeselleri, Web video haber ve web foto galerileri olacak. Web belgeselleri, içinde fotoğrafı, videoyu, sesi ve yazıyı barındıran bir mecra. Bu son yıllarda özellikle yurt dışında da çok kullanılan haber verme biçimi. Haber paketi 3 dakikayı geçmeyen, televizyondan esinlenmiş küçük bir televizyon haberlerinin web dünyasına uygulandığını farz edin. Bunlar alt yazılı oluyor. Web foto galeride ise Anadolu Ajansı’nın çok zengin olan arşivlerinden ve güncel fotoğraflarımızdan yararlanarak ortaya çıkartıyoruz. Buna ilave olarak hafta içerisinde bir veya iki kez maçlarla ilgili maçın fotoromanını size sunmaya çalışacağız. Haber paketini günde iki kere vermeyi düşünüyoruz. Bu konuda biz herşeyi bilmiyoruz. Bir yıllık kısa bir tecrübemiz var. Sizin doğrudan doğruya son kullanıcılarla ilişkiniz olduğu için bize yapıcı önerileriniz mutlaka olacaktır.”

 

Yeni nesil gazeteciliğin kendisini bulduğu en iyi mecranın internet olduğunu dile getiren Sel, “Yeni nesil gazetecilik mecrası bizi çok ilgilendiren bir mecra. Bunun üzerine daha da çalışmak ve derinleşmek istiyoruz” dedi.

 

Pazarlama Direktörü Yılmaz Yaman da ürünlerin yarın itibariyle ücretsiz olarak FTP adreslerine konulacağını ve en az 1 ay kullanım sağlanacağını söyledi.

 

Toplantıda katılımcılara, ürünlerden örnekler de gösterildi.

 

Multimedya ürün paketinde neler var?

 

Web Video Haber: Bu hizmetle, internet siteleri, video üretme süreçleri olan konu belirleme, metin yazma, kurgu-montaj gibi işlere gerek kalmadan, yayına hazır haber bültenleriyle bir adım öne geçme fırsatı bulacak. Haberin kaynağından servis edilen, yayına hazır, 3 dakikalık, montajlı, dış sesli, güncel ve özgün video haberler, hergün 11.00 ve 16.00 saatlerinde sunulacak.

 

Web Belgeselleri: İnternet siteleri, Avrupa ve ABD’de çok talep gören, güncel ve ilgi çekici konulardan oluşan, AA’nın uzman ekiplerince hazırlanan kısa belgeseller ve gerçek insan hikayelerini, izleyicileriyle buluşturabilecek. Pakette, Türkiye’de örnekleri sadece AA’da olan, 2,30-3 dakikalık, özgün ve uzun soluklu, haftada bir hazırlanan web belgeselleri bulunacak.

 

Web Foto Galeri: Anadolu Ajansı, arşivinde yer alan, başka hiçbir yerde bulunamayacak arşiv ve güncel fotoğraflar arasından seçilen, özgün konular içeren foto galeriyi, her güne özel hazırlayacak. Ayrıca haftanın önemli maçlarından seçilen en özel fotoğraflardan oluşan galeriler de pakette yer alacak.

 

Arşiv Web Foto galeri, genellikle gündem dışı, eğlendirici, değişik konuları içeren 20-25 fotoğraftan oluşacak ve günde bir adet hazırlanacak. Haftada bir hazırlanacak futbol web foto galeri ise haftanın öne çıkan futbol müsabakalarına ait 15-20 fotoğraftan oluşacak.


20 Ocak 2014. 13:38
0 0 Oylar
Okuyucu puanı
Abone ol
Bildir
guest
0 Yorum
Inline Feedbacks
Bütün yorumları gör
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
0
Düşünceleriniz bizim için önemlidir, lütfen yorum bırakınız.x
()
x