Keskinoğlu Ortadoğu’da Kentucky Fried Chicken’la rekabet edecek

SRF_3870K

1963 yılında sektöre adımını atan Keskinoğlu bu yıl 1 milyarlık ciro hedefliyor

Türkiye’nin en büyük beyaz et, yumurta ve zeytinyağı üreticilerinden biri olan Manisa Akhisarlı Keskinoğlu, Ortadoğu’da Amerikalı fast – food devi Kentucky Fried Chicken’la rekabet etmenin planlarını yapıyor.

Tavvuk markasıyla bir fast – food restoran zinciri kuran Keskinoğlu, ilk yurtdışı şubesini Dubai’de açmak için tüm hazırlıklarını tamamladı.
Bu şubenin ardından Suudi Arabistan ve Kuveyt hizmete girecek. Şirketin 3. kuşak ortaklarından Keskin Keskinoğlu, bu yıl Türkiye’de 20 Tavvuk restoranına ulaşmak istediklerini, İstanbul Zorlu AVM’de açacakları lüks şubenin ise organik tavuk ve organik zeytinyağlı ürünlerinde iddialı olduğunu söylüyor.
ultimate-fried-chicken_o_1597241Geçen yıl cirosu 891 milyon TL, 2013 ciro hedefi ise 1 milyar TL olan Keskinoğlu’nun temeli 1963 yılında 2 tavuk ve 1 Denizli horozuyla atıldı. Dede İsmail Keskinoğlu’nun kurduğu işletme, oğulları Fevzi ve Mehmet Keskinoğlu tarafından büyütüldü.

3. kuşak Keskin Keskinoğlu, Esin Keskinoğlu, İsmail Keskinoğlu ve Hamit Keskinoğlu şirketi geleceğe taşıyacak olan isimler.

3 yaşından beri ‘işin içinde’ olduğunu söyleyen Keskin Keskinoğlu:
“3 yaşında babamla işe gitmeye başladım. Biraz büyüyünce Akhisar’da semt Pazarı’nda yumurta satmaya başladım. Dedem yumurtanın tanesi bana 10 kuruşa verir, satamadıklarımı ise 9 kuruşa geri alırdı. Eğer satış yapamazsam benim harçlık giderdi. Pazarda zabıtaya yer parası vermemek için su servisi yapardık. 1 yıl içinde günde 30 bin yumurta satar oldum. İşi çok sevdim. Hatta bu yüzden ilkokula 8 yaşında başladım.”
Keskin Keskinoğlu şirketin arkasında yatan ilginç hikâyeyi de şöyle paylaşıyor:
“Dedem İsmail Keskinoğlu’nun kitabını hazırlatıyoruz. Kendisi Yunanistan’ın Drama kasabasına bağlı Ravika köyünden. Bir gün berberde fesini takacakken Rum arkadaşları başına serpuş adı verilen şapkayı geçirmeye kalkıyor ve kavga çıkıyor. Birileri hafif yaralanınca dedem Türkiye’ye kaçıyor. İstanbul’dan tren yolunu izleyip Adapazarı’na gidiyor ve evleniyor. Tütün işine giriyor. Akhisar’a yerleşip tütün işini büyütecekken mavi küf hastalığı mahsülü vuruyor ve dedem iflas ediyor. Çeşitli maceraların ardından Adana’da bir demirci atölyesine işçi olarak giriyor.

DİĞER HABERLER
GLADER onaylı eğitimler başlıyor

HACI ÖMER SABANCI DESTEĞİ

İsmail -Zeliha Keskinoğlu 4İçinden gelerek harçlığıyla bir top kireç alıp yatıp kalktığı demirci dükkânını boyuyor. Sabancı Holding’in kurucusu Hacı Ömer Sabancı yoldan geçerken hep kir pas içinde gördüğü dükkanın bembeyaz olduğunu fark ediyor. İsmail Keskinoğlu’yla tanışmak istiyor ve beraber bir demirci dükkanı açmayı teklif ediyor. Keskinoğlu ortaklığı sevmediği için teşekkür ediyor ve Hatay’a geçiyor. Burada eski bir kiliseyi kiralayarak dar imkanlarla at arabası tamir etmeye çalışıyor. Kendisine bir gün büyük bir kargo geliyor. İçinden Hacı Ömer Sabancı’nın ‘İlk sermayen olsun’ yazılı bir mektubuyla, at arabası yapımı için gerekli tüm malzeme çıkıyor. İsmail Keskinoğlu 1948’de Akhisar’a dönüyor ve 1963’te bugünkü şirketin temelini atıyor.”

Türkiye’nin 81 ilinde 50 bin noktaya 450 araçlarıyla mal dağıtımı yaptıklarını anlatan Keskinoğlu, “Şu an 2’si franchise 7 Tavvuk restoranı var. 500 başvuru aldık, inceliyoruz. Restoran izni için 35 bin euro isim hakkı, cirodan yüzde 4 ve reklam için yüzde 1 pay alıyoruz. Restoranı hazırlamak ise 450 – 500 bin TL tutuyor” diyor.

Morityus’a piliç sattı
3515386376_07a231bee7_b2012’de 88 milyon dolarlık ihracat yapan Keskinoğlu bu yıl hedefi 120 milyon dolar olarak belirledi. İhracat yapılan 75 ülke arasında sonuncusu Morityus adaları oldu. Şirket günde 3.5 milyon yumurta üretiyor, 400 bin piliç işleyebiliyor. Keskin Keskinoğlu’nun paylaştığı rakamlara göre piliç eti pazar payı yüzde 12, perakende yumurta pazar payı yüzde 72.
Keskin Keskinoğlu, şunları söylüyor:“Damızlık civcivde yüzde 33 pazar payımız var. İade gazetelerden yumurta kabı (viol) yapıyoruz. Kendi kullanımımız hariç burada da payımız yüzde 50’ye yakın. Omega 3’lü yumurtayı biz başlattık. Tavuğa deniz yosunlu ve Omega 3’lü yem veriyoruz. Kolestrolü düşük oluyor. Ancak organik, Omega 3’lü ve selenyumlu yumurtaların toplamda oranı yüzde 5 – 6 civarı. Yunanistan’a yumurta satıyoruz. Bu yıl piliç etinin de AB’ye satışının serbest olmasını bekliyoruz. 2016’da Avrupa Birliği’nde bütün kafesler değişecek. Biz şimdiden başladık. 5 yılda 25 milyon dolarlık yatırım yapıyoruz. AB’nin 10 tane tavuğa izin verdiği koşulda biz 6 tavuk tutuyoruz.Ravika zeytinyağımız için 3 yılda hedef pazar payını yüzde 6’dan yüzde 12’ye çıkarmak. Ukrayna, Irak ve Singapur’da pazar lideri oldu. Şişeli ufak ambalajlarla… Ukrayna’da 22 bin noktada satılıyoruz. Köy bakkalında bile varız. Şişelerimizin hepsinde de Türk bayrağı var.”