Küçükbaş et tüketimi artışı,kırmızı et fiyatları yükselişini durduracak !….


Hasan Kılınç

 

 

 

 

 

Ankara Damızlık Koyun Keçi Yetiştiriciler Birliği,kuzu ve oğlak eti tüketimini artırmak amacıyla, tanıtım kampanyası düzenliyor…

 

Halim UTLU

 

Koyun ve keçi eti tüketimi, üretiminde ithalata dayalı bir girdi söz konusu değil. Ayrıca,tamamen doğal ve doğadan beslenir.

 

İthalat ne kırsalda, ne de kentte bir istihdam yaratamaz…

 

Yükselen kırmızı et fiyatlarına dikkat çeken Ankara Damızlık Koyun Keçi Yetiştiriciler Birliği Başkanı Hasan Kılınç: “Küçükbaş hayvan eti tüketimindeki artış ile birlikte, kırmızı et fiyatlarındaki yükseliş duracaktır. Çünkü koyun ve keçi bu toprakların hayvan varlığı. Koyun ve keçi eti tüketimi, üretiminde ithalata dayalı bir girdi söz konusu değil.

 

Koyun ve keçi tamamen doğal beslenir ve doğadan beslenir. Bu da ülke ekonomisine hem katma değer demek, hem de milli hasıla üzerinde yük olmadan, üretim yapmak demek. İthalat ise ülkenin döviz rezervinin erimesi ve dışa bağımlılık demek. İthalat ne kırsalda, ne de kentte bir istihdam yaratmaz” dedi.

 

Doğadan ve doğal besleniyor

 

Ankara İli Damızlık Koyun Keçi Yetiştiriciler Birliği, kuzu ve oğlak etinin üstün özelliklerini anlatmak için yeni bir kampanya hazırlıyor.Birlik, kampanyada kuzu ve oğlakların “Doğada beslenmesine ve doğal beslenmesine” vurgu yapacak.

 

Yılbaşı öncesi düzenledikleri, “Dolsa da yesek” adını verdikleri “Hindiye alternatif oğlak dolması” kampanyası ile ses getiren Ankara İli Damızlık Koyun Keçi Yetiştiriciler Birliği Başkanı Hasan Kılınç, hayvan varlığı her sene artan, ama tüketimi azalan küçükbaş hayvan etinde, tüketimi artırmak için tanıtımın önemine işaret etti.

DİĞER HABERLER
Üniversitede tavukların yumurtlama performansları ölçülüyor

 

İthalatta,en büyük zararı,sığır yetiştiricisi görüyor

 

“Ülkeler için tarım ve hayvancılık, en az enerji kadar stratejik bir öneme sahip. Kırmızı et üretimi ve tüketimi de,toplumun dengeli ve sağlıklı beslenmesi için çok önemli.Ülkemizde sığır eti ile küçükbaş hayvan eti tüketimi arasında bir denge olmalı.Kırmızı et tüketimindeki artış, bugün için sığır eti tüketimindeki artış ile sağlanıyor. Bu da bir müddet sonra ithalatı kaçınılmaz kılıyor. İthalat olduğunda ise en büyük zararı yine sığır yetiştiricisi görüyor.

 

İthalat tartışmalarını sonlandırmak, ülkemizin kırmızı ete ve kırmızı et üretiminde dışa bağımlılığının önüne geçmek, damak zevki yüksek ve sağlıklı bir toplum için küçükbaş hayvan eti tüketimini artırmamız gerekiyor” şeklinde konuşan Başkan Kılınç, koyun ve keçi yetiştiriciliğinin, Türkiye’nin coğrafyasına uygun bir hayvancılık modeli olduğunu hatırlatarak, düzenledikleri kampanya ile kuzu ve oğlak etinin toplum ve kişi sağlığı açısından önemi kadar sosyal, kültürel ve tarihsel önemini de anlatacaklarını açıkladı;

 

Koyun ve keçi yetiştiriciliği kültürünü,yeni kuşaklara aktarmalıyız

 

“Geçmişi bin yıllara dayanan yarattığımız bir kültür, yaşam tarzı, yemek yeme alışkanlığı var. Anadolu coğrafyasında oluşan bu kültürün ve tarihin en önemli öğelerinden biri, küçükbaş hayvan yetiştiriciliğidir.

 

Bin yıllara dayanan bu kültürü yeni kuşaklara aktarmamız için,koyun ve keçi yetiştiriciliği çok önemli. İthalat, ne kırsalda, ne de kentte bir istihdam yaratmazKüçükbaş hayvan eti tüketiminde artış ile birlikte kırmızı et fiyatlarındaki yükseliş duracaktır. Çünkü koyun ve keçi bu toprakların hayvan varlığı. Koyun ve keçi eti tüketimi üretiminde ithalata dayalı bir girdi söz konusu değil. Ankara’da çobanların çok yaygın kullandığı bir söz vardır, “Otu meradan suyu gölden” derler. Koyun ve keçi Ankara’da tamamen doğal beslenir ve doğadan beslenir. Bu da ülke ekonomisine, hem katma değer demek, hem de milli hasıla üzerinde yük olmadan üretim yapmak demek. İthalat ise ülkenin döviz rezervinin erimesi ve dışa bağımlılık demek. İthalat ne kırsalda ne de kentte bir istihdam yaratmaz.”

DİĞER HABERLER
Başbakan Davutoğlu ve Bakan Eker, tarım fuarının açılışını yaptı

 

Yurtdışında işlenmiş bir kuzu ve oğlak eti çok pahalı

 

Başkan Kılınç, Türkiye’de ve yurtdışında da doğal olana ilginin her geçen gün arttığını,kuzu ve oğlağın,doğal ve doğadan beslenen  ve insanlığın evcilleştirdiği ilk hayvan olduğunu  ifade ederek “Bin yıllardır kuzu ve oğlak eti tüketen biz insanoğlu için, kırmızı ette en uygun seçenek.Ükenin coğrafyasına uygun olduğu için de, ucuz bir seçenek. Gelişmiş ülkelere göre daha şanslıyız, yurtdışında işlenmiş bir kuzu ve oğlak eti çok pahalı. Gelişmiş ülkelere göre, daha ucuza daha sağlıklı beslenme şansına sahibiz” şeklinde devam etti.

 

Sürdürülebilir bir tanıtım yapmayı düşünüyoruz

 

Yeni kampanya ile ilgili de bilgi veren Kılınç,Birlik olarak sürdürülebilir bir tanıtım yapmayı düşündüklerini anlatarak şöyle devam etti;”Bugün küçükbaş hayvan eti tüketimi yeterli düzeyde değilse, bunda en büyük pay küçükbaş hayvan etinin doğru tanıtımının yapılmaması, toplumun yanlış yönlendirilmesidir.

Amacımız bilimsel bir pazarlama ve tanıtım yapmak. Yılbaşındaki kampanya çok ses getirse de, hemen kısa sürede bir sonuç beklemiyoruz, ama gelecekten ümitliyiz.

 

Küçükbaş hayvancılığa destek, devlet politikasına dönüştü

 

Artık daha bilinçli bir tüketiciye sahibiz. Son dönemde yaşanan kırmızı et kriziyle birlikte, toplumun tüm kademelerinde küçükbaş hayvancılığın önemi anlaşılırken, Bakanımız  Eker’in çalışmaları sonucunda, küçükbaş hayvancılığın desteklenmesi devlet politikasına dönüştü. Ancak burada sektörün tüm bileşenlerine büyük sorumluluklar düşüyor. Biz ilk adımı atan ve ateşleyen unsur olmak istiyoruz. Biz ilk adımı attık, sektörleşen ve büyüyen küçükbaş hayvancılık alanında faaliyet yürüten firmaların, kooperatiflerin, kamu kuruluşlarının katılımı ile çok daha büyük ve çok daha etkili çalışmalar ortaya çıkacaktır”

DİĞER HABERLER
Rus Heyet İzmirli İşletmeleri Gezdi

 

Tanıtım çalışmalarını reklam ile destekleyecekler

 

Birlik Başkan Kılınç,10 Haziran 2015 genel seçimlerine kadar, bir PR çalışması yürüteceklerini, seçimlerden sonra PR çalışmasını yaygın basında reklam ile destekleyeceklerini, bir çeşit tanıtımın tanıtımını yapacaklarını, iletişim sektöründe etkili kişilerin gönüllü katılımlarıyla, çeşitli temalar geliştirdiklerini, dönem dönem bu temaları konu alan halkla ilişkilerin ön planda olduğu tanıtım çalışmaları yürüteceklerini, seçimlerden sonra bu çalışmaları, reklam ile destekleyeceklerini sözlerine ilave etti.


25 Mart 2015. 14:42
0 0 Oylar
Okuyucu puanı:
Abone ol
Bildir
guest

0 Yorum
Inline Feedbacks
Bütün yorumları gör
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
0
Düşünceleriniz bizim için önemlidir, lütfen yorum bırakınız.x