Simit İle Fast-Food İmparatorluğunu Yıktı…!


S imit Sarayı, Fastfood Pazarında Devleri Solladı

Ayda 6 milyon adetlik üretim kapasitesi ile günde 250 bin kişinin ziyaret ettiği Simit Sarayı, Mc Dolands ve Burger King’i geride bıraktı.

Nielsen’in yaptığı fastfood ve unlu mamuller sektörü araştırmasında, 150 şubesinde günde 250 kişinin ziyaret ettiği Simit Sarayı, Türk halkının gözde markası oldu. 100’e yakın ürün çeşidi ile aylık 6 milyon adetlik üretim kapasitesine sahip olan Simit Sarayı, araştırma sonucuna göre Mc Donalds ve Burger King’den daha güçlü bir marka haline geldi.

Dünyanın en büyük fastfood zinciri Mc Donalds’tan bir fazla şube açma amacıyla yola çıktıklarını belirten Simit Sarayı Dünya Geneli Yönetim Kurulu Başkanı Haluk Okutur, Hollanda ve Kıbrıs’ta açtıkları şubelerle dünyaya açıldıklarını söyledi.

Önümüzdeki günlerde Yunanistan ve Mekke’de de mağaza açmaya hazırlandıklarını açıklayan Okutur, iki yıl içerisinde yurt içinde 500, yurt dışında başta Hollanda, Almanya ve diğer Avrupa ülkeleri olmak üzere, 500 mağaza açmayı hedeflediklerini söyledi.

Ünlü araştırma şirketi Nielsen’in Eylül-Ekim aylarında, tüm Türkiye’yi temsilen 941 kişiyle yüz yüze görüşme tekniği ile yaptığı araştırma, Türk halkının ‘fastfood’da geleneksel tatlardan vazgeçmediğini gösterdi. Türk halkının favori gördüğü ve tavsiye ettiği markalarda ilk sırayı ‘Simit Sarayı’ aldı. Ayrıca, ankete katılanların yüzde 30’u Simit Sarayı’nı favori zincir fastfood markası olarak belirtirken, yüzde 29’u tavsiye edeceği markanın Simit Sarayı olacağını söyledi. Bu veriler ışığında, Simit Sarayı’nın, favori görülen ve tavsiye edilen markalar arasında da Mc Donalds ve Burger King’i geçerek birinci sıraya oturduğu görüldü.

HER 4 KİŞİDEN 3’Ü SİMİT SARAYI MÜŞTERİSİ

Aynı araştırmanın marka bilinirliği bölümünde ise Simit Sarayı, pazarda yıllardır var olan ve yoğun televizyon reklamı yapan dünya markalarına çok yakın bir skor elde etti. Diğer Türk markalarına ise fark attı. Ürün satın alınan fastfood zincirleri sorgulandığında, Simit Sarayı’nın en sık gidilen ve şimdiye kadar ürün alınmış zincir olarak, rakiplerinin önünde olduğu görülüyor. Yapılan araştırmada ayrıca, her 4 kişiden 3’ünün halihazırda Simit Sarayı müşterisi olduğu görülüyor. Bunun yanı sıra rakiplerinin reddedilme oranı çok daha yüksek iken, Simit Sarayı’nın reddedilme sayısı yok denecek kadar az.

EN DÜŞÜK RED SKORU SİMİT SARAYI’NIN

‘Fiyatı ne olursa olsun bu markanın ürünlerini satın alırım’ ifadesi en yüksek oranda Simit Sarayı için belirtilirken, yapılan araştırmada Mc Donalds ve Burger King zincirlerinden ürün alma eğilimine bakıldığında, bu markaların diğerlerine oranla daha çok reddedildikleri görülüyor. Yapılan araştırmada, ayrıca, Simit Sarayı’nı bilen kişilerin yüzde 34’ü, Mc Donalds’ı bilenlerin yüzde 27’si, Burger King’i bilenlerin yüzde 18’i ve Mado’yu bilenlerin yüzde 10’u bu markaları başkalarına tavsiye ettiklerini bildirirken, reddedilme oranlarında ise Simit Sarayı rakiplerine oranla en düşük ‘red skoru’nu elde ediyor.

GÜNDE 250 BİN KİŞİ ZİYARET EDİYOR, ŞUBE SAYISI İKİ YILDA BİN’E ÇIKACAK

Simit Sarayı Dünya Geneli Yönetim Kurulu Başkanı Haluk Okutur, 8 yıl önce fastfood sektörüne girdiklerini ve hızla büyüdüklerini belirtti. Okutur, bugün yurt içinde 150 şube ile hizmet verdiklerini söyledi. 2004’te TÜBİTAK ile ortaklaşa geliştirdiği 7 bin metrekarelik kapalı alan üzerine kurulu merkezi üretim tesislerinde ayda 6 milyon adet üretim gerçekleştirdiklerine dikkat çeken Okutur, şunları ifade etti:

“Simit Sarayı mağazalarını her gün ortalama 250 bin kişi ziyaret ediyor. Dünyanın en büyük fastfood zinciri Mc Donalds’tan bir fazla şube açma amacıyla yola çıkan Simit Sarayı, Hollanda ve Kıbrıs’ta açtığı şubelerle dünyaya açılmış bulunuyor. Önümüzdeki günlerde Yunanistan ve Mekke’de de mağaza açacağız. İki yıl içerisinde yurt içinde 500, yurt dışında başta Hollanda, Almanya ve diğer Avrupa ülkeleri olmak üzere 500 mağaza açmayı hedefliyoruz.”

Krizden güçlenerek ve hedef büyüterek çıktıklarını da ifade eden Okutur, “Türkiye sınırları bize artık dar geliyor. Simit sarayındaki hedefimiz, en az 100 bin çalışanı olması ve kısa zamanda Türkiye’de tüm şehirlerinde, ardından dünyadaki birçok ülkede bulunmak ve daha sonra dünyadaki en fazla restoran zincirine sahip marka olup, ilk 500 şirket arasına girmektir. Şu anda yaklaşık 35 ülke ile görüşmelerimiz devam etmektedir.” dedi.


18 Kasım 2010. 14:54
0 0 Oylar
Okuyucu puanı
Abone ol
Bildir
guest
0 Yorum
Inline Feedbacks
Bütün yorumları gör
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
0
Düşünceleriniz bizim için önemlidir, lütfen yorum bırakınız.x
()
x