Vücuda direnç katan besinleri renklerinden tanıyın


Havaların soğuması ve artık iyiden iyiye kendini hissettiren kış mevsimiyle birlikte hastalıklar da arttı. Birçok hastalığın temel sebebi bağışıklık sisteminin zayıflayarak vücut direncinin düşmesi ve bünyenin mikroplara karşı daha savunmasız hale gelmesi. Bu durum özellikle de içinde bulunduğumuz kış aylarında daha sık yaşanıyor. Kışı hasta olmadan atlatmak için vücut direncini artıran besinleri daha çok tüketmek gerek. Peki bu besinler hangileri ve hangi gıdalar vücuda nasıl bir destek sağlıyor? Üstelik bu gıdaları tanımanın çok kolay bir yolu da var; renkleri.

“Beslenmede renk çeşitliliğine önem verilmeli”
Gıdaların doğal renklerinin taşıdıkları vitamin ve mineralleri göstermesi bakımından önemli bir işaret olduğunu belirten Altınbaş Üniversitesi Gastronomi Bölümü Öğr. Gör. Merve İşeri Uzunoğlu, gıdaların renklerine göre beslenme konusunda pratik bilgileri paylaştı.  

Vücuda direnç katan besinlerin doğal, mevsiminde ve yerel gıdalar olduğunu vurgulayan Uzunoğlu, “Çok fazla işlemden geçen, içerisinde katkı maddesi bulunmayan, hormonsuz, omega-3 oranı yüksek gıdalar tüketilmeli ve beslenmede renk çeşitliliğine önem verilmelidir” dedi. Probiyotiklerin sindirim sisteminin dengeli çalışmasını, salgılarıyla beyin sağlığını destekleyerek vücut direncine katkı sağladıklarını ifade eden Merve İşeri Uzunoğlu, “Ayrıca, sağlıklı yağlar olarak nitelendireceğimiz zeytinyağı, avokado, tereyağ, hindistan cevizi yağı gibi yağlar da kararında tüketildiklerinde vücut direncinin artmasına önemli katkı sağlarlar” diye konuştu. Uzunoğlu, tüketicilerin sebze ve meyveleri tercih ederken ürünün mevsiminde olmasına özen göstermeleri ve diri, olgunlaşmış ürünleri seçmeleri gerektiğini sözlerine ekledi.

Diğer Haberler:
Giresun’da Arıcılık Altyapısının Desteklenmesi Projesi

Renklerine göre vücuda direnç katan besinler

-Domates, çilek gibi kırmızı meyve sebzeler A ve C vitamini ile potasyum ve antioksidan kaynağı

-Sarı ve turuncular ise A,C vitamini ve potasyum yanı sıra bağışıklık sistemini güçlendirir ve görüşü desteklerler

-Beyaz renkli mantar, muz, soğan gibi gıdalar kalp sağlığı ve kolesterolün dengelenmesi için faydalı  

-Yeşil renkliler kalp sağlığını koruyan potasyum ve K vitamini deposu, kemik ve diş yapısını destekler ve yüksek oranda antioksidan içerirler

-Yaban mersini, siyah üzüm ve karadut gibi mavi ve morlar ise idrar yolları sağlığını destekler, hafızayı güçlendirir ve sağlıklı yaşlanmaya yardımcı olurlar.


Yazan - 6 Aralık 2019. Kategori MANŞET, GIDA. Bu yazıya yapılan yorumları takip edebilirsiniz RSS 2.0. Bu yazıya yorum yapabilir ve geri izlemede bulunabilirsiniz

Kimler Neler Demiş?

avatar
  Abone ol  
Bildir