Yaşar Topluluğu 67 yaşında


Yaşar Topluluğu 67. Kuruluş yıldönümünü Yaşar Üniversitesi’nde gerçekleştirilen ve Yaşar Topluluğu Onursal Başkanı Selçuk Yaşar’ın da katıldığı tören ile kutladı.

 

Türkiye’nin öncü sanayi kuruluşlarından olan ve kurulmasına öncülük ettiği boya, gıda, tarım başta olmak üzere birçok sektörde varlığını sürdüren Yaşar Holding’in kuruluş yıldönümü töreninde konuşan Yaşar Holding Yönetim Kurulu Başkanı İdil Yiğitbaşı “ Yaşar Topluluğu ve şirketleri her yıl yeni başarılara imzalarını atıyor. Bu hepimiz için gurur vericidir. Dyo’dan Pınar’a, Lily’den Çamlı’ya kadar tüm şirket ve markalarımızla çok önemli başarılar elde ettik. Tüm çalışanlarımıza teşekkür ediyorum” dedi.

 

Yaşar Holding, Yaşar Üniversitesi’nde düzenlenen törenle 67. kuruluş yıldönümünü kutladı. Yaşar Holding yönetimini ve çalışanlarını bir araya getiren törende 5, 10, 15, 20, 25 ve 30. yıllarını dolduran çalışanlara da hizmetlerinden dolayı sertifika verildi.

 

Törende, Yaşar Topluluğu Onursal Başkanı Selçuk Yaşar, Yaşar Holding Yönetim Kurulu Başkanı İdil Yiğitbaşı’na Yaşar Topluluğu’nda 25. hizmet yılını tamamlaması sebebiyle sertifikasını takdim etti. Kuruluş yıldönümünde Yaşar Topluluğu ve şirketlerinin 2012 yılında bağımsız kuruluşlarca layık görüldüğü ödül ve belgeler de gurur tablosu olarak katılımcılarla paylaşıldı.

 

Törende konuşan Yaşar Holding Yönetim Kurulu Başkanı İdil Yiğitbaşı, “Markalarımızın ve şirketlerimizin başarılarında emeği olan tüm çalışanlarımıza teşekkür ediyorum” dedi. Yaşar Holding İcra Başkanı Mehmet Aktaş da, “Türk sanayisinin ve Yaşar Topluluğu’nun bugünlere gelmesinde kurucularımızın vizyonu, aklı ve emekleri var. Biz de geçmişten aldığımız güçle gelecek planlarımızı yapıyor, stratejilerimizi belirliyoruz. Türkiye Cumhuriyeti’nin 2023 hedeflerinin gerçekleştirilmesi, büyük ölçüde bizim gibi kuruluşların uygulayacakları vizyon ve stratejilere de bağlıdır. Yaşar Topluluğu 67 yıllık, yenilikçi, insana ve değerler sistemine önem veren yapısıyla, gıdadan boyaya kağıttan dış ticaret ve turizme kadar tüm iş kolları ile Türkiye’nin ihtiyacına uygun sanayileşmeye çok önemli katkılar yapacak güçtedir” dedi. Verimlilik Yarışması’nın ödülleri de sahiplerini buldu Yaşar Topluluğu’nda 2005 yılından bu yana düzenlenmekte olan Verimlilik Yarışması’nda ödül alan projelerin de açıklandığı törende başvuruda bulunan projelerden 11’i finale kaldı, bu projelerden 3’ü özel ödüle, 1 tanesi ise yaratıcılık ödülüne layık görüldü. ‘Daha İyi Bir Yaşam İçin’ vizyonuyla çalışmalarını sürdüren Yaşar Holding’in Verimlilik Yarışması’nda 2 ile 10 kişiden oluşan ekipler yarıştı. Proje başlangıç ve bitiş tarihleri bir yıl olan ve ait olduğu proje dönemi içinde, konusu verimlilik olan, faiz ve vergi öncesi karda belirli bir miktarda tasarruf sağlayan projeler değerlendirildi. Projelerde çalışma konusu, ekip yapısı, planlama, çalışma sistemi, performans, süreç iyileştirme, geliştirme ve yenilikçilik unsurları da değerlendirme kriterleri arasında yer aldı. Pınar Et, Altın Yunus ve Yaşar Birleşik Pazarlama-Astron ortak projeleri özel ödül almaya hak kazanırken Dyo Boya Fabrikaları yaratıcılık ödülüne layık görüldü. 8 yıldır düzenlenmekte olan Verimlilik Yarışması’na 143 proje başvuruda bulunmuş, bunlardan 76’sı finale kalmıştır.

Yaşar Topluluğu’nda bir ilk

Yaşar’ın Yıldızları Yaşar Topluluğu’nda bu yıl bir ilk yaşandı. Yaşar Topluluğu kurumsal değerlerinin içselleştirilmesi kapsamında tüm şirketlerin mevcut uygulamalarını kurumsal değerler bazında değerlendirerek, şirketlerde gönülllülük esasına göre belirlenen kurumsal değer elçileri aracılığıyla başvuruda bulundukları “Yaşar’ın Yıldızları” yarışmasının kazanan proje ve şirketleri açıklandı. Yaşar Topluluğu’nun farklı renklerdeki yıldızlarla sembolize edilen kurumsal değerlerinin her biri için “Yaşar’ın Yıldızları” ödülleri verildi. Yaşar’ın Yıldızları ödüllerinden kırmızı yıldız “önce tüketicilerimiz ve müşterilerimiz değeri ” ödülünü, ISEGA-gıda ile temasa uygunluk belgesi projesi ile Yaşar Holding Temizlik Kağıtları Grubu, sarı yıldız “ operasyonel mükemmeliyetçilik değeri ödülünü, SAP üzerinden aktivite yönetimi projesi ile “Yaşar Birleşik Pazarlama, mavi yıldız “insan kaynağımız değeri” ödülünü, Dyo Renkler Sahnesi Tiyatrosu projesi ile Dyo Boya Fabrikaları, mor yıldız “etik duruşumuz değeri” ödülünü, Hediyeci uygulaması ile Dyo Matbaa Mürekkepleri ve yeşil yıldız “çevresel ve sosyal sorumluluğumuz” değeri ödülünü Global GAP belgesi ile Çamlı Yem Besicilik şirketi almaya hak kazandı.

Yarışmada 6 proje ve şirket de jüri özel ödülüne layık görüldü. Yaşar’ın Yıldızları ödülünü almaya hak kazananlara şirketlerine götürmek üzere bayrak teslim edildi. Ödül olarak verilen bayrak, bir sonraki sene ilgili değerde “Yaşar’ın Yıldızları” ödülünü almaya hak kazanan şirkete teslim edilmek üzere verildi. Kurumsal değerlerin şirketlerin tüm faaliyetlerine yansıması gerektiğinin altı çizilerek doğru insanlar için kullanılan “özü sözü bir olma” değerinin kurumlar için de önemli olduğu, kurumların söyledikleri ve yaptıklarının birbirleriyle tutarlı olması gerektiği ve bunun da ancak kurumsal değerlerini benimsemiş ve tüm faaliyetlerinde yaşatmakta olan kurumlarda mümkün olabileceği vurgulandı.

Yaşar Topluluğu’nda devam edecek olan “Yaşar’ın Yıldızları” yarışmasında önümüzdeki dönemlerde yapılması planlanan faaliyetlerde de kurumsal değerlerin yaşatılması projelerin ana unsuru olarak görülecek.

 

Pınar Süt Avrupa marketlerinde

 

Pınar Süt, Avrupa marketlerindeki raflarda yerini aldı.

 

Almanya’da Pınar Foods GmbH Şirketi tarafından satışa sunulan Pınar Süt, Avrupa Birliği ülkelerine satışa çıkan ilk Türk süt markası oldu.

 

Avrupa’da yaşayan tüketicilerinden ve müşterilerinden gelen talep doğrultusunda Pınar Süt; Almanya, İngiltere, Fransa, Belçika, Hollanda, Danimarka, İsveç, İsviçre, Avusturya ve Yunanistan’da satışa başladı.

 

İlk aşamada 1 litrelik ambalajda, başta Almanya olmak üzere, İngiltere, Fransa, Belçika, Hollanda, Danimarka, İsveç, İsviçre, Avusturya, ve Yunanistan’da satışa çıktı.

 

Pınar’ın Avrupa ülkelerine yatırımlarını özetleyen Yaşar Holding Yönetim Kurulu Başkanı İdil Yiğitbaşı, Yadex ve Pınar Foods GmbH şirketleri ile 1980 yılından bu yana Avrupa’da bulunduklarını ve 32 yılı aşkın bir süredir Pınar markalı ürünlerin Avrupa’da pek çok markete girmesini sağlamak için çalışmalarını sürdürdüklerini aktardı. Yiğitbaşı, “Pınar markası AB pazarına 1985 yılında Türkiye’den gerçekleştirilen Pınar Su ihracatı ile girdi. Avrupa Topluluğu mevzuatları dolayısıyla Pınar markalı gıda ürünlerinin AB ülkelerinde üretilmesi ve satışı hedefiyle 2000 yılında Pınar Foods GmbH şirketi kuruldu. Bu süre zarfında Pınar markalı ürünlerimiz özellikle Avrupa’da yaşayan Türkler tarafından yoğun talep gördü” diye bilgi vererek bugün Pınar markasının Avrupalı tüketiciler tarafından da tanındığının altını çizdi.

 

Pınar Foods GmbH ve Yadex olarak, Avrupa Birliği ülkelerinde 2011 yılında 66.8 milyon Euro’luk brüt ciro gerçekleştirdiklerini aktaran Yiğitbaşı, Pınar Süt’ün satışa sunulmasıyla bu rakamı daha da arttırmayı hedeflediklerini belirtti.

 


Yazan - 30 Ekim 2012. Kategori EKONOMİ. Bu yazıya yapılan yorumları takip edebilirsiniz RSS 2.0. Bu yazı yoruma kapalı fakat geri izlemeye açık
0 0 Oy
Okuyucu puanı
Abone ol
Bildir
guest
0 Yorum
Inline Feedbacks
Bütün yorumları gör
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
0
Düşünceleriniz bizim için önemlidir, lütfen yorum bırakınız.x
()
x